niedziela, 19 czerwca 2011

Niekoniecznie od początku.

W piątek zabrałam dzieci na spotkanie z innymi malymi Polakami. Całkiem miły sposób spędzania piątkowego przedpołudnia: mamy mają czas na pogaduchy, dzieci na szaleństwo i zabawę.
Zwykle uczestnictwo w grupach zabaw tzw.playgroups nie jest odpłatna (w polskich grupach czasami trzeba zapłacić za uczestnictwo i poczęstunek/ lub poczęstunek przynieś ze sobą) i odbywa sie w tzw. children centres.
(aby znaleźć takie centrum w pobliżu miejsca zamieszkania można wpisać w wyszukiwarkę: Sure Start i miejsce naszego zamieszkania i gotowe).
Centra oferują duży wybór zajęć dla rodziców i ich dzieci (do lat 4). Mozna znaleźć grupę wsparcia dla mam karmiących piersią, grupę dla tatusiów, zajęcia nauki masażu niemowlęcia, zajęcia sportowe dla dzieci  i wiele innych.
Prócz tego w centrach można zazwyczaj uzyskać poradę na temat rozwoju dziecka :)

Chociaż nie korzystałam z zajęć w centrum zbyt często, to swobodnie moge powiedzieć, że dzięki poznałam fantastyczne osoby i... nie oszalałam.
 Szaleństwa byłam bliska, gdy mój syn nie chciał jeść z piersi;a  wokół słyszałam bez przerwy, że karmienie piersią jest jedyną słuszną drogą. Mały płakał, płakałam ja. On z głodu, ja z besilności i bólu (bo krew się lała). Na domiar tego dawano mi do zrozumienia, ze jestem matką wyrodną, idę na łatwiznę i powinnam się bardziej starać.

Gdy u kresu sił, z cierpiącym dzieckiem (ponoć dokuczały mu kolki) pojawiłam sie w centrum prosząc o receptę na kolejny lek na tę paskudną dolegliwość i usłyszałam, że recepty nie dostanę za to poradnia laktacyjna może pomóc mi w karmieniu piersią... po prostu się wściekłam. Chyba tylko resztka nadziei doprowadziła mnie do poradni laktacyjnej... gdzie stał sie cud.
Moje dziecko, wówczas 4 tyodniowe (korzystające regularnie z butelki) przyssało sie bezbłednie. Najadło.
I najadało sie przez kolejne 7 miesięcy.
Wszystko dzieki wspaniałej kobiecie służącej poradą. Nigdy nie zapomnę, ciszy, spokoju, panującego w pokoju, w którym uczyłam sie karmić. Nikt mnie tam nie oceniał, a wprost przeciwnie: czułam się rozumiana. Dlatego polecam każdej kobiecie doświadczajacej problemów z karmieniem wizytę w poradni.

Rodzicom, którzy czują się nieco samotni w codziennej opiece nad dzieckiem i tym, którzy samotni się nie czują, ale chcą zapewnić dziecku dodatkowe atrakcje serdecznie polecam centra dla dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz